Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks wil frackenvrij Hardenberg

Op dinsdag 12 januari dient GroenLinks samen met de fractie van de ChristenUnie een motie in tegen toekomstige frackwerkzaamheden in Hardenberg. Maandag 5 januari jl. vond er in Den Velde deze omstreden gaswinning methode plaats. Minister Kamp heeft een motie die vraagt om de opschorting van alle frackwerkzaamheden en met een meerderheid in de Tweede Kamer was aangenomen, naast zich neergelegd. Ook in de Provinciale Staten van Overijssel is men zeer kritisch, onlangs nog werden verhelderende vragen gesteld aan het provinciaal bestuur.

Machteloos en beschaamd

Vanaf 2 oktober jl. is er in gemeente Hardenberg een crisisopvang locatie ingericht voor asielzoekers in de Evenementenhallen. Met man en macht is er het klokje rond gewerkt om dit tot stand te brengen voor ruim 255 mensen. Zaterdagmiddag 3 oktober mochten fractievoorzitters van de politieke partijen een werkbezoek afleggen en met eigen ogen zien wat een crisisopvang nu werkelijk is. Anne van den Hoek vertelt over dit werkbezoek.