Anne van den Hoek

Open, eerlijk en met een glimlach

Anne van den Hoek wordt op 28 oktober 1969 geboren in Zuid-Korea. Samen met haar broertje en zusje wordt Anne in januari 1979 geadopteerd door Kees en Mannie Vroonland en groeit zij op in Amsterdam-West. Met echtgenoot Jaco van den Hoek sticht Anne een gezin dat 13 jaar geleden via Amsterdam en Groningen naar Hardenberg verhuist. Inmiddels hebben Anne en Jaco vier tienerkinderen en runnen zij gezamenlijk dit levendige en liefdevolle nest.

Van jongs af aan is Anne, door de omstandigheden gedwongen, een zogeheten ‘self-made woman’: een autodidact. De souplesse, kracht en vindingrijkheid die van een autodidact gevraagd worden, zie je terug in de stappen die Anne in haar levensloop maakt. Van afwashulp, administratief medewerkster, directiesecretaresse en bedrijfsleidster, werkt zij zich op tot de glimlachende en hartelijke eigenaresse van Anne’s Keuken. Diezelfde passie, dynamiek en gedrevenheid die Anne toont in haar privéleven en werk, heeft zij de afgelopen jaren ook als vrijwilliger laten zien binnen gemeente Hardenberg. Zij zet zich in voor kunst- en cultuureducatie en gezondheidsprojecten voor kinderen. Dit, omdat de jeugd niet alleen de toekomst heeft: zij zijn de toekomst!

Anne staat voor….

…gezamenlijk, mogelijkheden en kansen creëren.

Op dit moment mist de politiek in de gemeente Hardenberg een duidelijke scheiding tussen de besturende rol van de wethouders en de controlerende rol van de gemeenteraad. Daardoor ontbreekt in de gemeentepolitiek het open, eerlijke en inhoudelijke debat op het scherpst van de snede over Hardenbergse aangelegenheden. Veranderingen op dit politieke terrein zijn essentieel, omdat er zich de komende jaren steeds meer dilemma’s in onze complexe samenleving zullen voordoen. Dilemma’s waar traditionele en pasklare antwoorden geen werkelijke antwoorden zijn. Om te komen tot inventieve en heldere oplossingen zal Anne buiten de gebaande paden treden en daarom staat ze open voor samenwerking en samenspraak. Anne gelooft in de eigen en medeverantwoordelijkheid van ieder mens en dat we door te durven dromen, te durven denken en te durven doen met elkaar kunnen bouwen aan een sociaal, eerlijk, groen en duurzaam Hardenberg. Elke stap, klein en groot richting de toekomst met nieuwe bestuurlijke mogelijkheden en nieuwe kansen voor Hardenberg is er eentje in de goede richting.